Agenda
Agenda
 
Maandag 8 juli Eindmusical groep 8a 'De Feestplaneet'
Dinsdag 9 juli Eindmusical groep 8b 'De Feestplaneet'
Woensdag 10 juli Afscheid groepen 8
Donderdag 11 juli Laatste schooldag groepen 1 t/m 7
Vrijdag 12 juli Margedag, alle kinderen vrij
Maandag 26 aug Eerste schooldag 
Voorstellen
Twee nieuwe leerkrachten

Volgend jaar wordt ons team versterkt door twee nieuwe leerkrachten.

Rianne Kok zal de nieuwe leerkracht worden op donderdag en vrijdag voor groep 4 en op woensdag voor groep 7. Rianne is een ervaren leerkracht die de overstap maakt van de Boerhaaveschool naar onze school. We zijn erg blij met haar. Ze stelt zichzelf even voor.

Suzan Nijeboer zal de nieuwe leerkracht worden van de kinderen die naar ons ‘Leerplein’ gaan. Daarnaast zal ze de Bapo-dagen van juf Caroline en meester Dick vervangen. Heel fijn dat Suzan vanuit haar stageperiodes bij ons op school zo de overstap kan maken. Ook Suzan stelt zichzelf even voor.

Rianne Kok stelt zichzelf voor

Hallo allemaal!

 

Mijn naam is Rianne Kok. Graag stel ik mezelf alvast even voor. Na 10 jaar op de Boerhaaveschool gewerkt te hebben, was het voor mij tijd om een nieuwe uitdaging aan te gaan! Naast passie voor onderwijs en het volgen van leerlingen, werk ik graag met een team aan de ontwikkeling van een school. Ik ben moeder van twee dochters, Sophie 5 jaar en Emma 2 jaar, waar ik elke dag samen met mijn vriend van geniet! Naast mijn werk en gezin houd ik van lezen, sport, motorrijden en kamperen. 

Ik word straks juf in groep 7 op de woensdag en op donderdag en vrijdag sta ik in groep 4. ‚ÄčIk wens jullie alvast een fijne zomervakantie en heb zin om na de zomer te beginnen! We maken er een mooi jaar van! 

 
Suzan Nijeboer stelt zichzelf voor

Hoi allemaal,

 

Ik ben Suzan Nijeboer. Een aantal van jullie zullen mij misschien al (her)kennen! Ik heb het afgelopen halfjaar mijn laatste stage gelopen in groep 5 bij juf Sanneke en juf Josien en dit positief afgerond! Ook heb ik daarvoor in mijn derde jaar van de Pabo stagegelopen bij juf Mirjam in groep 8. Ik heb het gedurende deze stages super naar mijn zin gehad op de Feniks en ben blij dat ik volgend jaar terug te zien ben op de Feniks. Naast het werk dat ik zal verrichten op de Feniks ben ik ook van plan een pre-master Orthopedagogiek te gaan volgen aan de universiteit van Groningen. Ik heb veel super veel zin in het aankomend schooljaar!

 
Algemeen
Taalboeken en gevonden voorwerpen

Het afgelopen jaar hebben we twee nieuwe methodes aangeschaft. Een nieuwe methode voor Engels; Join In. En een nieuwe methode voor taal; Staal. De oude methodes gebruiken we niet meer. Daarom stallen we volgende week alle boeken uit in de hal. Als u het leuk vindt om een boek mee te nemen naar huis dan bent u van harte uitgenodigd om een boek of een aantal boeken mee te nemen.

 

Ook hebben we weer een groot aantal gevonden voorwerpen die we uit zullen stallen. Aan het eind van de week brengen we de overgebleven voorwerpen naar Goud Goed.

Behandeling dyslexie en dyscalculie
 

Het RID op basisschool De Feniks

 

De beste zorg voor kinderen met dyslexie en dyscalculie, dat is de missie van het RID. Met een wetenschappelijke afdeling zorgen wij voor een goede aansluiting van onze behandeling op het onderzoek. De komst van het RID op basisschool De Feniks brengt de zorg dichtbij de kinderen. Zo is er geen reistijd, missen zij minder lessen én zijn de kinderen in een vertrouwde omgeving.

 

Een vermoeden van dyslexie?

Kinderen met dyslexie verwerken gesproken en geschreven taal op een andere manier dan kinderen zonder leesproblemen. De verbinding tussen letters en klanken raakt veel minder of niet geautomatiseerd: deze kinderen hebben specialistische hulp buiten school nodig. Bij een vermoeden van dyslexie kan een kind na verwijzing door de gemeente terecht voor vergoed onderzoek.

 

Behandeling van dyslexie

Het RID investeert continu in de optimalisatie van de behandeling CODE. De behandeling is een combinatie van persoonlijke instructie en serious gaming. CODE richt zich eerst op de basisprocessen van het lezen en spellen: de klankvaardigheden en de letter-klankkoppelingen. Kinderen worden getraind om klanken snel en nauwkeurig aan letter(combinaties) te koppelen. Daarna worden op klank gebaseerde spellingregels behandeld, waarbij zij ook de klankvaardigheden blijven oefenen.

 

In het bijna 30-jarige bestaan hebben onze behandelaars al duizenden kinderen geholpen, voor een sterkere toekomstige positie in de maatschappij! Voor meer informatie kunt u kijken op www.rid.nl of telefonisch contact opnemen via 0592-710900.

 

 

 

 
Dit is een nieuwsbrief van:
De Feniks | 050 - 321 04 30