Kwaliteit

Onze deskundige leerkrachten zorgen elke dag voor kwalitatief goede lessen, zowel in de groep als met de leerlingen één op één. Wij blijven ons onderwijs constant ontwikkelen, waardoor we ook altijd weer nieuwe eisen stellen aan onze leerkrachten. Op deze manier blijven zij zich ontwikkelen in hun kennis en vaardigheden.

We hebben hoge verwachtingen van ons onderwijs en we willen zorgen voor goede kwaliteit. Daarom houden onze leerkrachten de vooruitgang, ontwikkeling en emoties van leerlingen zorgvuldig bij. We letten goed op de leerlingen in de persoonlijke omgang met elkaar en in klassituaties. Naast onze persoonlijke benadering, meten we de groei van onze leerlingen onder andere tijdens werkstukken, projecten en toetsen. 

Ontwikkeling volgen 

We leggen alle resultaten van onze leerlingen vast in het Leerling (Ontwikkeling) Volg Systeem (LVS). De resultaten onderzoeken en bespreken we regelmatig, zodat we een goed beeld krijgen van de ontwikkeling van elk kind.

We volgen de leerlingen ook op de sociaal-emotionele ontwikkeling. Hiervoor gebruiken we Cito Leerling in Beeld (door middel van vragenlijsten op de computer). Het kunnen omgaan met anderen, de werkhouding (motivatie, concentratie en zelfstandig kunnen leren) en het plezier op school van de leerlingen vinden wij namelijk erg belangrijk.

Passend niveau 

Door de leerlingen goed te volgen, kunnen wij inschatten of we ze goed voorbereiden op het voortgezet onderwijs. Merken we hieruit dat we als school op een bepaald vak minder goed scoren, dan gaan wij hier als team mee aan de slag en maken we een plan van aanpak voor verbetering op dat gebied. We maken dan afspraken en stellen nieuwe doelen voor het te wensen eindniveau. Vervolgens werken we consequent aan het uitvoeren van het plan zodat we weer op het gewenste niveau komen. 

Groepsbesprekingen 

We organiseren drie keer per jaar groepsbesprekingen. Tijdens deze besprekingen bekijken de leerkracht en de IB’er (intern begeleider) met elkaar welke groei de groep doormaakt en maken we een plan voor de komende periode. Deze manier van werken zorgt ervoor dat de leerkracht scherp blijft op de ontwikkeling van elk kind en kan bijsturen als dat nodig is.

WELKOM! DEZE WEBSITE MAAKT GEBRUIK VAN COOKIES


Op onze website maken we gebruik van functionele - en analytische cookies om de website optimaal te laten functioneren en waar mogelijk te verbeteren. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens.
Veel leesplezier!

Akkoord met de cookies