Passend onderwijs

Om onze leerlingen waar nodig passend onderwijs te geven, kunnen wij de hulp inschakelen van onze IB'ers, het Kenniscentrum Openbaar Onderwijs (KCOO) en diverse externe instanties en personen. 

Binnen de school maken wij gebruik van interne zorg van de intern begeleider (IB’er). Op de Feniks is dit Tea Jaarsma.

De IB’er is verantwoordelijk voor:

  • de leerlingenzorg;
  • coördinerende en begeleidende taken;
  • hulpvragen vanuit de leerkrachten en/of ouders/verzorgers;
  • het voeren van gesprekken met ouders/verzorgers en de leerkracht over het kind.  

Daarnaast kan hulp ingeschakeld worden vanuit het Kenniscentrum Openbaar Onderwijs (KCOO). Ook kan er externe begeleiding ingezet worden van bijvoorbeeld het WIJ team, RID, fysiotherapie of logopedie.

De interne (IB en KCOO) en/of externe begeleiding (bijv. WIJ team, RID, fysio, logopedie) van de leerkracht is erop gericht dat de leerkracht meer leert over het vak.

Ook willen we hiermee ons onderwijs aanpassen naar onderwijs waar de leerling zelf behoefte aan heeft. Samen zoeken we naar kansen en mogelijkheden om een leerling vooruit te helpen. Hierbij zijn niet alleen de doelen die we willen behalen en de leerstof belangrijk, maar vooral ook ontwikkeling van de leerling op sociaal en emotioneel vlak, hoe de leerling zich voelt op school en het ‘leren leren’.

Op onze school willen we leerlingen nooit ‘zwakke leerlingen’ noemen. Dit kan er namelijk voor zorgen dat we onbewust de eisen voor deze leerling verlagen. Ook kan het voor deze leerling erg moeilijk zijn om dit ‘labeltje’ weer kwijt te raken. Op onze school willen we juist bij deze leerlingen de grenzen van wat ze kunnen opzoeken, om zo telkens weer een volgende stap te kunnen zetten.

WELKOM! DEZE WEBSITE MAAKT GEBRUIK VAN COOKIES


Op onze website maken we gebruik van functionele - en analytische cookies om de website optimaal te laten functioneren en waar mogelijk te verbeteren. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens.
Veel leesplezier!

Akkoord met de cookies